terça-feira, 9 de novembro de 2010

TOURISM IN BRAZIL / TURISMO NO BRASIL.



( * ENGLISH VERSION / VERSÃO EM INGLÊS )


Here is a quick review about the Tourism Industry in Brazil:
The International Tourism Industry in Brazil is a growing sector and key to the economy of several regions of the country. The country had 4.8 million visitors in 2009, ranking as the fourth largest tourist destination in the Americas, the main destination in South America, and second in Latin America – right after Mexico -, in terms of the international tourist arrivals. Revenues from international tourists reached US$5.3 billion in 2009. Both arrivals and revenues fell in 2009 as compared to the previous year due to the effects of the 2008-2009 economic crisis.

Brazil offers for both domestic and international tourists, an ample gamut of options, with natural areas being its most popular tourism product, a perfect combination of ecotourism with leisure and recreation, mainly sun and beach, and adventure travel, as well as historic and cultural tourism. Among the most popular destinations are the Amazon Rainforest, beaches and dunes in the Northeast Region, the Pantanal in the Center-West Region, Foz do Iguaçú in Paraná state- South Region -, beautiful and famous beaches in Rio de Janeiro and Santa Catarina, cultural and historic tourism in Minas Gerais – Ouro Preto and Mariana - and business trips to São Paulo City.

In terms of 2008, Travel and Tourism Competitiveness Index (TTCI), which is a measurement of the factors that make it attractive to develop business in the travel and tourism industry of individual countries, Brazil reached the 49th place in the world's ranking, second among Latin American countries, and sixth in the Americas. Brazil main competitive advantages are shown by the sub index measuring human, cultural, and natural resources, where Brazil ranks sixth at the worldwide level, and third when only the natural resources criteria is considered. The TTCI report also notes Brazil's main weaknesses, information and communication technology infrastructure (ranked 58th), ground transport infrastructure (ranked 95th), and public services such as safety and health care (ranked 128th)

It means that Brazil has many good points and a large advantage in comparison to several famous international touristic destinations around the globe, but it also means that there are too many problems to be solved, just like any other developing country.
____________________________________________________________________________
JEFFERSON COELHO
Destination Manager
Tour Leader Senior
International Tourism Consultant



( * PORTUGUESE VERSION / VERSÃO EM POTUGUÊS )

Aqui está um rápido comentário sobre o Turismo Internacional no Brasil:
A Indústria do Turismo Internacional no Brasil é um setor em franco crescimento e a chave da economia de várias regiões do país. O Brasil recebeu 4.8 milhões de visitantes no ano de 2009, quarta colocação entre os maiores destinos turísticos das Américas, o principal destino da América do Sul, e segundo da América Latina – logo atrás do México -, em termos de chegadas de turistas estrangeiros. A receita obtida com as chegadas dos turistas estrangeiros alcançou US$5.3 bilhões em 2009. Tanto a receita obtida como as chegadas diminuíram em 2009 se comparado ao ano anterior devido aos efeitos da crise econômica no período de 2008-2009.

O Brasil oferece tanto para turistas estrangeiros como brasileiros, uma ampla gama de opções, com áreas com grande oferta natural sendo seu produto mais popular, uma combinação perfeita de ecoturismo com atividades de lazer e recreação, com muito sol e praias, viagens de aventura, assim como turismo histórico e cultural. Entre os destinos mais procurados estão a Floresta Amazônica, praias e dunas da Região Nordeste, o Pantanal na Região Centro-Oeste, Foz do Iguaçú no estado do Paraná – Região Sul -, belas e famosas praias do Rio de Janeiro e Santa Catarina, turismo histórico e cultural em Minas Gerais – Ouro Preto e Mariana – e viagens de negócios em São Paulo.

Em 2008, o Índice de Viagens e Competitividade Turística ( IVCT ) que avalia e mede os fatores que tornam atraentes o desenvolvimento de negócios na área da indústria do turismo dos países individualmente, o Brasil alcançou o 49º lugar na classificação mundial, segundo lugar entre os países da América Latina, e em sexta colocação nas Américas. As principais vantagens competitivas do Brasil mostradas no sub-índice foi medida pelos recursos humanos, cultural e os recursos naturais dando ao Brasil sexto lugar a nível mundial, e terceiro quando apenas o quesito recursos naturais foi considerado. O relatório do IVCT aponta também as principais fraquezas do Brasil, facilidade de informação e acesso a infra estrutura tecnológica ( 58º lugar na classificação ), infra estrutura de transporte terrestres ( 95º lugar ) e serviços públicos como segurança e saúde ( 128º lugar )

Isto significa que o Brasil tem muitos pontos favoráveis e uma larga vantagem em comparação com vários destinos turísticos internacionais ao redor do mundo, mas isso também significa que há vários problemas a serem resolvidos , assim como em qualquer outro país em desenvolvimento.
____________________________________________________________________________
JEFFERSON COELHO
Destination Manager
Tour Leader Senior
International Tourism Consultant


Amazon Rainforest - Floresta Amazônica.

Beaches and Dunes/ Pipa Beach - Rio Grande do Norte.
Praias e Dunas / Praia da Pipa - Rio Grande do Norte.


Pantanal - Central-West Region. / Pantanal - Região Centro-Oeste.
Iguaçu Falls - Foz do Iguaçu - Paraná State - South Region.
Cataratas do Iguaçu - Estado do Paraná- Região Sul.

Copacabana Beach - Rio de Janeiro. / Praia de Copacabana - Rio de Janeiro.

Florianópolis - Santa Catarina State. / Florianópolis Estado de Santa Catarina.


Our Lady of Pillars Church - Ouro Preto - Minas Gerais.
Igreja de Nossa Sehora dos Pilares - Ouro Preto - Minas Gerais.
São Paulo City - Cidade de São Paulo.

4 comentários:

  1. L'état de Rio de Janeiro, Brésil, sera l'hôte de la Coupe du Monde, 2014 , et les Jeux Olympiques de 2.016. Découvrez la beauté des paysages de Rio de Janeiro et en apprendre davantage sur son programme environnemental.
    http://limpezariomeriti.blogspot.com
    Newton Almeida
    Environnement Rio de Janeiro

    ResponderExcluir
  2. Merci M. Newton.
    J'apprécie votre commentaire et les détails de votre lien/blog à la présentation des mesures d'assainissement de la Ville/Etat de Rio de Janeiro.
    Merci de votre visite.
    Vous et votre équipe sont toujours les bienvenus.
    Cordialement,
    Jefferson Coelho.

    ResponderExcluir
  3. O Brasil é realmente muito bonito, que tem pontos de atração de tantos turistas. Sua capital Brasília depois Rio de Janeiro, São Paulo, é praias incríveis, resorts de luxo de alta classe etc são tão atraentes.

    Hotel do frade resort

    ResponderExcluir

Gostou? Deixe seu comentário. Obrigado.
Did you like it? Leave a comment. Thank You.
Vous L´aimez? Laissez un commentaire. Merci.
Ti piace? Lascia un commento. Grazie.
Pidät? Jätä kommentti. Kiitos.